• Gasten: 5

Service-abonnementen van Auto Partner Plan

U bezit een auto die tot 8 jaar oud is en die maximaal 150.000 km heeft gereden*. Welke kosten kunt u de komende tijd voor uw auto verwachten? Welk onderhoud is er nodig en wat kost dat dan? En zijn er mogelijke onverwachte kosten?

Gemak in 4 service-abonnementen

Bij Auto Partner Plan kunt u tegen een vast maandbedrag zorgeloos autorijden. Daarvoor hebben wij 4 service-abonnementen, waaruit u kunt kiezen:

  • Onderhoud
  • Banden
  • Garantie
  • Pechhulp

Binnen de service-abonnementen kunt u kiezen voor Basis of Compleet. Wij adviseren om – met het oog op maximale veiligheid en zekerheid – zoveel mogelijk voor ‘Compleet’ te kiezen. De keuze voor ‘Basis’ betekent nuiteraard dat u veilig blijft rijden, maar kan in voorkomende gevallen wel lijden tot extra kosten.

Auto Partner Plan hanteert een servicetarief om haar eigen kosten te dekken. Dit bedrag is minimaal € 9,- en maximaal € 14,50 per maand, afhankelijk van de gekozen combinatie aan service-abonnementen. Onze inkomsten bestaan uit het servicetarief.

Dit betekent dat wij er geen belang bij hebben om te bezuinigen op de kosten voor Onderhoud en Banden. De kosten die gemaakt moeten worden voor het onderhoud van uw auto, staan los van ons servicetarief. De prijs die u betaalt voor uw abonnement, komt volledig ten goede aan het veilig onderhouden van uw auto. En dat wat u meer betaalt dan dat nodig is voor het zorgvuldig onderhouden van uw auto, krijgt u terug. Wij verdienen dus niet op het meer of minder uitgeven aan het onderhoud van uw auto. Het gaat om uw veiligheid en zorgeloos rijden. Dat is onze zienswijze.

De nadere en uitgebreidere beschrijving van de individuele service-abonnementen vindt u bij de aparte buttons (boven in de blauwe balk) of klik hier:

Onderhoud        Banden        Garantie        Pechhulp

* Is uw auto ouder of heeft hij meer kilometers gereden? Vraag dan een maatwerk-offerte aan!

Weten wat een
abonnement voor
uw auto kost?
Bereken uw maandbedrag

Samen goed voor uw auto zorgen, dat is ons motto!

In onze algemene voorwaarden geven wij aan wat wij van u verwachten en wat u van ons mag verwachten. De basis is dat wij samen goed voor uw auto zorgen, zodat u veilig en onbezorgd kunt autorijden. Met onze expertise kunnen wij een vast maandbedrag vaststellen en voor u aangeven wat wanneer nodig is. De juiste zaken op het juiste moment. Niet teveel en niet te weinig. Daarop zien wij ook toe bij ons netwerk van garages.

Looptijden, kilometers per jaar en herberekening

Als u de service-abonnementen afsluit geeft u een looptijd (12, 24 of 36 maanden) en aantal kilometers per jaar op (10.000 tot 30.000 km). Op basis daarvan, in combinatie met de resultaten van de inspectiecheck, berekenen wij het vaste maandbedrag.

Uiteraard zal het werkelijk aantal gereden kilometers niet gelijk zijn aan het overeengekomen aantal kilometers. In ieder geval kijken wij per jaar wat het werkelijk aantal gereden kilometers is, en maken – bij een afwijking groter dan 10%-20% – een herberekening. Daarvan stellen wij u op de hoogte en passen het vaste maandbedrag vervolgens aan. Naar beneden of omhoog. Zie voor een uitgebreide beschrijving van onze transparante werkwijze hierbij, de algemene voorwaarden voor klanten.

Terugbetaling bij afwijking in het gebruik van de service-abonnementen Onderhoud en Banden

Als u een service-abonnement Onderhoud en/of Banden afsluit krijgt u het recht op een pakket aan diensten: onderhoudsbeurten, vervanging banden, etc. Het kan gebeuren dat u bepaalde elementen van dit pakket niet daadwerkelijk gebruikt.

“Voorbeeld. Er is sprake van minder slijtage van de banden, bijvoorbeeld door uiterst zorgvuldig rijgedrag. In de berekening van uw abonnement zijn 2 bandensets opgenomen. U heeft echter maar 1 nieuwe bandenset nodig in uw abonnementsperiode. Hetgeen u daardoor teveel hebt betaald, betalen wij dan aan u terug.”

Op basis van het werkelijk aantal gereden kilometers maken wij dan eerst een herberekening. Indien u minder onderdelen en/of werkzaamheden nodig heeft gehad dan wij hadden berekend bij aanvang van het service-abonnement Onderhoud en/of Banden, en als hierdoor een positief saldo ontstaat, betalen wij het verschil aan u terug. Dat lijkt ons wel zo fair. Dat wat u niet heeft gebruikt, krijgt u terug.

Voor de helderheid: dit geldt niet voor de service-abonnementen Garantie en Pechhulp. Dat zijn verzekeringen, waarbij u gedekt bent voor het risico van onverwachte kosten.